שיוויון מלא

טקס החופה ההלכתי מנציח את חוסר השוויון המגדרי של העולם בו נוצר. דבר זה בולט במיוחד בכתובה ובמעמד נתינת הטבעת בו החתן מקדש באופן חד צדדי את הכלה. הכלה שותקת במהלך כל הטקס ולרב פניה מכוסות. טקס החופה הרפורמי מבוסס כולו על שוויון מלא וכולל קידושין הדדיים וכתובה משותפת. בנוסף אנו מזמינים אתכם לבחור ברבה שתחתן אתכם ולתמוך בשוויון מגדרי בתחום החתונות, שעודנו גברי ברובו.

בעמוד מטה תוכלו לראות נוסחי כתובה שוויוניים, ו 4 כתובות מעוצבות, כמו גם כמה מחשבות על למה בכל זאת לחבור ברבה. מתלבטים? יש לכם שאלות? צרו איתנו קשר ונחזור אליכם!

למה רבה?

התשובה הפשוטה היא כי רבות עורכות טקסי חתונה מדהימים ומרגשים.

אבל התשובה הפשוטה לא מספיקה. בתנועה הרפורמית בישראל יותר מחצי מהמוסמכים לרבנות הן נשים, אך למרות זאת הרוב המוחלט של החתונות הרפורמיות נערכות על ידי רבנים גברים. כי זו המסורת, כי מה סבתא תגיד, כי אישה מחתנת זה... מוזר. כמו אישה טייסת או אישה שמצביעה בבחירות או בכל מקום אחר בו נשים נכנסו לעולמות שהיו נחלתם של גברים.

שוויון בחופה הוא לא רק בין בני הזוג, אלא גם במי שעורך את הטקס. שאיפתנו היא שלפחות חצי מהחתונות הרפורמיות יערכו על ידי רבות. אבל בשביל להגיע לשם אנחנו צרכים אתכם. אם כבר בחרתם להתחתן בחתונה שמשקפת את השוויון ביניכם, אנו מזמינים אתכם לעשות צעד נוסף ולשקול לבחור ברבה שתחתן אתכם. כי רבות עורכות טקסי חתונה מדהימים ומרגשים.

קידושים הדדים

שוויון בין המינים הוא ערך יסוד בדרכה של היהדות המתקדמת. טקס החופה האורתודוקסי מנציח את התפיסה הקדומה בדבר ההבדל שבין שני בני הזוג ולכן זהו ההבדל המשמעותי ביותר בין הטקס המסורתי והטקס המתחדש. בטקס החופה שלנו מקדשים בני הזוג זה את זה. תוקפם ועצמתם של הקידושין נובעים מתוך ההדדיותם. החלפת הטבעות הופכת כך לסמל של שוויון, שותפות אמת ואהבה בהם מתברך הזוג.


 

כתובות שוויוניות

עקרון השוויון בא לידי ביטוי גם בנוסח הכתובה: בעוד שהכתובה האורתודוקסית עוסקת בפירוט חובותיו של הגבר כלפי האישה בלבד, הכתובה המתקדמת היא הצהרה של בני הזוג על אודות מחויבותם ההדדית. בני הזוג יוכלו לבחור עד ועדה לחתימה על הכתובה.

להלן הצעות לנוסח כתובה רפורמי ומתחתם דוגמאות לכתובות מעוצבות לשימושכם.

כמובן שאתם מוזמנים לנסח כתובה משלכם ביחד עם הרב או הרבה שתחברו.

 

נוסח א'

על דעת המקום ועל דעת הקהל  אנו מתחייבים יחדיו לבנות יחד בית בישראל שבו ישרו אהבה ואחווה, שלום ורעות. נשאף תמיד להיות ערים זה לצרכיו ורגשותיו של זה ולהגיע להגשמה משותפת של צורכי הרגש, השכל, הגוף והנפש; לגדל בנים ובנות לתורה, לחופה, למעשים טובים, לאהבת אדם ולאהבת ישראל, וללכת יחד בדרכי נועם ובנתיבות שלום, בכל אשר נעשה.

 

נוסח ב'

נבנה את ביתנו המשותף תוך גילוי לב הדדי, פתיחות, התחשבות ואהבה. נשאב כוח מן החיבור אשר בינינו. נתמוך ביצירה המשותפת והנפרדת של כל אחד מאִתנו, למען הגשמת יכולותינו הגופנית, הנפשית והרוחנית.

נחלק בינינו את מלאכת החיים בשוויון, בהגינות ומתוך שותפות וחברות.

נחנך את ילדינו ברוח הקדמה, לאהבת האדם והטבע, ולהימנעות מדעות קדומות ומשנאת חינם.

נכיר להם את המסורת של עמם ואת תולדות משפחותינו, ונִלמד אִתם ומהם.

יש בנו תקווה שנדע להתגבר על ימים קשים, ושנמצא את הכוח להקשיב ולהבין, למחול זה לזה על המגרעות והחולשות, ולעמוד זה לצד זה. שנשכיל להיות רגישים זה לצרכיו ורגשותיו של זה, כדי שנחזק איש את רעהו, ונתחזק יחד באהבתנו.

 

נוסח ג'

נהיה שותפים בברית הנישואין. נשאף להקים באחריות ובמסירות בית יהודי וישראלי חם, שבו תשרורנה אהבה והבנה, עזרה הדדית, פתיחות והתחשבות; בית שבו נכבד ונוקיר את המשותף ואת השונה אשר בינינו; בית רגיש ואחראי לסובבים אותו ולסביבתו.

יהיו נא אהבתנו וחיינו המשותפים מתחדשים ומתחזקים בכל עת, ויהיה לבנו שלם לקראת הבאות – ההישגים והכישלונות, האכזבות והתקוות, התחלות הדרך והמשכן.

התחילו את המסע

מוזמנים לפנות ליהלי, רכזת טקסי החיים, בכל שאלה:

טלפון - 02-6203642 שלוחה 0